Smlouva k náhledu

Smlouva o poskytování pobytové odlehčovací služby č. 2001/2024



Poskytovatel: Life care z. s.

Se sídlem: Bílovice nad Svitavou, Komenského 314, 664 01

Zastoupena: Bc. Klárou Koláčkovou

Provozovna: Bílovice nad Svitavou, Komenského 314

Tel.: 777 758 268, 777 758 264

IČ.: 195 45 380

v textu této smlouvy dále jen "Poskytovatel"

a

Uživatel: .................................................

Narozen/a dne: .....................................

Bytem: .........................................................

Termín: od - do

v textu této smlouvy dále jen "Uživatel"

Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je poskytování pobytové odlehčovací služby ve smyslu ustanovení § 44 zákona č. 108/ 2006 Sb., o sociálních službách v platném znění. Služba je poskytována v zařízení poskytovatele a to na přání uživatele a v jeho zájmu, přičemž rozsah a obsah poskytování sociální služby je upřesněn v této Smlouvě, v individuálním plánu uživatele, v Pravidlech pro odlehčovací službu a ve standardech kvality sociálních služeb, které poskytovatel zpracoval. Odlehčovací služba je poskytována osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a o které je jinak pečováno v jejich přirozeném sociálním prostředí, cílem je umožnit pečující fyzické osobě nezbytný odpočinek.

Rozsah poskytování smlouvy

Mezi uživatelem a poskytovatelem byly sjednány tyto činnosti:

Temním pobytu: od - do

  1. ubytování,

  2. celodenní strava,

  3. úkony péče

Ubytování

  1. Uživateli se poskytuje ubytování v pokoji se 2-3 lůžky.

  2. K pokoji náleží: Polohovací postel s matrací a hrazdou, lůžkoviny, noční stolek nebo komoda, jídelní stůl, židle, televizor.

  3. Ubytování zahrnuje také zajištění vytápění, teplé a studené vody a přívodu elektrického proudu.

  4. Uživatel se zavazuje užívat zařízení pokoje, společné prostory a ostatní věci provozovatele šetrně a v souladu s jejich účelem.

  5. Společenská místnost, venkovní posezení, terasa

Stravování

Uživateli je poskytována celodenní strava odpovídající věku, zásadám

racionální výživy a potřebám dietního stravování, v rozsahu 3 hlavních jídel a

jedné svačiny.

Péče

  1. pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,

  2. pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,

  3. poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,

  4. poskytnutí ubytování v případě pobytové služby,

  5. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,

  6. sociální terapeutické činnosti,

  7. výchovně vzdělávací a aktivizační činnosti.

Fakultativní činnosti

Poskytovatel poskytuje uživateli sjednané fakultativní činnosti nad rámec

základních činností. Jedná se o zajištění pedikúry a kadeřníka.

Dohodnuté fakultativní činnosti jsou poskytovány v pracovní dny (Po-Pá) od

7,00 do 16,00 hod.

Místo a čas poskytování služby

Služba dohodnuta v čl. II. Smlouvy, se poskytuje na adrese: Dům domácí péče

Bílovice nad Svitavou, Komenského 314. Služba dohodnuta v čl. II. této

Smlouvy se poskytuje na dobu určitou, 24 hodin denně, po dobu platnosti

Smlouvy.

Výše úhrady a způsob jejího placení

Smluvní strany se dohodly na úhradě:

Ceník platný od 1.7.2024 v souladu s vyhláškou č. 505/2006 Sb., § 10.

ubytování                305,- Kč

strava 4x denně      255,- Kč

péče 24/7                155,- Kč    z času, který pracovník stráví poskytováním péče u klienta v ceně 155,- Kč/hod                                                               počítaného dle skutečně spotřebovaného času. V případě využití péče                                                                             nad 80 hodin měsíčně se cena snižuje na 135,- Kč za 1 hodinu.


Po dohodě je možná platba v hotovosti nebo na účet Moneta Money Bank, č.ú.: 777758355/0600 variabilním symbolem je číslo smlouvy bez lomítka ( ____________) a konstantním symbolem je daný měsíc_rok (např.01_2024), při převodu na účet uvádějte celé jméno uživatele i měsíc za který platbu posíláte.

V případě celodenní nepřítomnosti uživatele v zařízení (hospitalizace ve zdravotnickém zařízení, návštěva v rodině apod.) se účtuje poplatek za pokoj - 200,-, ale neúčtuje se strava a služby dle článku III. odst. 2.

Práva a povinnosti

Poskytovatel se zavazuje:

  1. Jednat s uživatelem jako s rovnoprávným člověkem, respektovat jeho lidskou důstojnost, omezit zasahování do jeho lidských práv a posilovat sebevědomí uživatele a vědomí jeho lidské hodnoty.

  2. Umožnit uživateli zapojit se do společenského života v Domově i mimo něj.

  3. Podporovat uživatele v udržení jeho soběstačnosti a nezávislosti a v uplatňování jeho vůle.

  4. Respektovat přání uživatele a řešit jeho stížnosti.

  5. Poskytovat službu v souladu s naplňováním osobních potřeb a cílů uživatele.

  1. Chránit a respektovat osobní majetek uživatele a zavádět taková opatření, aby byly minimalizovány možnosti vzniku škody na tomto majetku.

  2. Udržovat prostory k ubytování a k užívání ve stavu způsobilém pro řádné ubytování.

  3. Poskytovat službu v souladu s uzavřenou Smlouvou.

  4. Dodržovat principy etiky práce.

Uživatel:

  1. Uživatel prohlašuje, že byl seznámen s Domácím řádem domova a prohlašuje, že mu byl Domácí řád předán v písemné podobě a že rozuměl jeho obsahu. Uživatel se zavazuje a je povinen Domácí řád dodržovat.

  1. Uživatel se vybaví osobními věcmi a předměty denní potřeby.

  2. Uživatel nebude v Domově a ani na veřejnosti negativně hovořit o jiných klientech Domova.

  3. Uživatel je povinen užívat prostory vyhrazené mu k ubytování a k užívání řádně, případně změny v uspořádání pokoje musí konzultovat s Poskytovatelem.

  4. Uživatel je povinen dodržovat hygienické a protipožární předpisy.

  5. Uživatel je povinen uhradit platbu za pobyt, stravování a péči za celou dobu pobytu do 5. dne v měsíci. Uživatel je povinen uhradit případné poškození zařízení v ubytovacím zařízení (případně rodinný příslušník).

  6. Uživatel je povinen dodržovat základní pravidla kolektivního soužití.

X.

Výpovědní důvody a výpovědní lhůty

  1. Uživatel může smlouvu vypovědět kdykoliv bez udání důvodu.

  2. Poskytovatel může smlouvu vypovědět z těchto důvodů:

  1. Jestliže uživatel hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze smlouvy. Za hrubé porušení smlouvy se považuje zejména:

    1. Nezaplacení pobytu.

    2. Odmítnutí spolupráce při plánování služby.

    3. Opakované hrubé porušení povinností vyplývající z domácího řádu, napadení jiného uživatele nebo pracovníka, krádež, slovní agresivita, vyhrožování fyzickým napadením,

    4. Porušování práv jiných uživatelů, nerespektování soukromí druhých uživatelů, úmyslné ničení majetku ubytovacího zařízení, nebo jiných uživatelů.

  1. U uživatele došlo v důsledku změn zdravotního stavu ke změně potřeb a poskytovatel není schopen zajistit poskytování kvalitních služeb. Poskytovatel je povinen informovat kontaktní osobu a s ní problém řešit.

XI.

Ochrana osobních údajů

V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném

znění, uděluji svým podpisem souhlas ke zjišťování, shromažďování a

uchovávání osobních údajů souvisejících s pobytem v domě až do doby jejich

archivace a skartace.

XII.

Doba platnosti smlouvy

  1. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti okamžikem jejího podpisu všemi smluvními stranami.

  2. Doba platnosti a účinnosti smlouvy je sjednána od okamžiku jejího podpisu oběma smluvními stranami na dobu určitou.

  3. Smlouvu je nutno ukončit písemnou výpovědí jedné ze stran, uživatele nebo Poskytovatele.

XIII.

Závěrečná ujednání

  1. Smlouva je vyhotovena ve dvou exemplářích s platností originálu. Každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení.

  2. Smluvní strany jsou povinny zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se v souvislosti s touto smlouvou a jejím plněním dozvěděly

  3. Změny dohodných podmínek této Smlouvy se uskuteční písemně formou dodatku k této Smlouvě, dodatek je očíslovaný.

  4. Smluvní strany prohlašují, že Smlouva vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli a že Smlouvu neuzavřely v tísni za nápadné nevýhodných podmínek.

  5. Smluvní strany prohlašují, že smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a s jejich obsahem úplně bezvýhradně a dobrovolně souhlasí, což stvrzuji svými vlastnoručními podpisy.

Informační materiály:

Klient byl seznámen s:

  1. Domácí řád

  2. Ceník

  3. Pravidla pro podávání stížností

V Bílovicích nad Svitavou dne: .........................

Rezerovat pobyt